giovedì 11 agosto 2016

I podoma nen “stesne an pas”! (Duminica 14/8/2016)


Ël test dl’evangeli ch’i lesoma për ësta Duminica a l’é pitòst “dësconvenient”; a l’é un test “ch’a brusa”, ch’a va contra ‘d lòn ch’a l’é ‘l sentiment ëspòtich, istintiv, ëd la gent. Pì ancora ‘d lòn, a l’é quajcòsa ch’a smija nen vera ch’a l’abia përdabon dilo Nosgnor Gesù Crist! A l’é un test che quajdun a podrìa bin esse tentà ‘d lasselo da banda përché ch’a l’é nen, scond ij criteri pi acredità ancheuj, “na bon-a reclam” për Gesù medésim! Tutun, dàit ch’i chërdoma nen ant ël Gesù dl’imaginassion o ‘d nòst còmod, ma ant ël Gesù ver e genit, ch’ël Testament Neuv an nunsia e ch’a l’é l’ùnich ch’a peussa salvene, i l’oma da dì le còse ciàire e nete, ch’a piaso o ch’a piaso nen.


Ant cost test dl’evangeli scond Luca, Gesù a dis: “Penseve ch’i sia vnù a porté la pas an sla tèra? Iv diso che ‘d nò. I son vnuje për porté ‘d division”. Còs? Nosgnor Gesù Crist a l’é nen vnù për porté la pas ma …’d guèra? L’avrìo-ne rason, antlora, lòn ch’a diso pròpi për lòn coj ch’a veulo nen pì nen sente parlé “ëd religion”? Scotomlo tut ës tòch dl’evangeli. A l’é Luca 12:49-56.


Gesù a l’é càusa ‘d division. “I son vnù për visché ‘n feu an sla tèra, e com i vorìa ch’a fussa già viscà! I l’avrai da esse sogetà a n’afros batèsim ëd patiment, e coma ch’i vorìo ch’a fuissa già compì. Penseve ch’i sia vnù a porté la pas an sla tèra? Iv diso che ‘d nò. I son vnuje për porté ‘d division. Përchè d’adess anans s’a-i saran sinch ant na famija, lor as dividran tre contra doi, e doi contra tre. As dividran ël pare contra ‘l fieul e ìl fieul contra ‘l pare; la mare contra la fija, e la fija contra la mare; la madòna contra soa nòra, e la nòra contra soa madòna”.


Disserne ‘l temp present. Peuj a-j disìa ‘dcò a la gent: “Quand ch’i vëdde na nìvola ch’a leva da ponent, i dise sùbit: ‘La pieuva a ven’, e la pieuva a riva. E quand ch’i vëdde a bofé ‘l vent dël mesdì, i dise ch’a farà càud, e lolì a riva. Ipòcrita ch’i seve! I seve bin disserne le aparense dël cél e dla tèra, e com é-lo ch’i disserne nen ël temp ch’i vivoma ancheuj?”.


Ancheuj, an efet, la gent a dìs ch’an n’ha pro ‘d division e ‘d guère e ch’a venta travajé për la pas e l’arconciliassion, për l’amor... É-lo nen lòn ch’a diso ij prèive? Éh, a lo diso bin, ma i l’hai tëmma ch’a coj dëscors-lì a sio mach ëd “pìe antension”, na pas ch’a fà bin còmod mach “a quajdun”; che la pas ch’a vorìo a sia pitòst “la pas” ch’a seurt cora ch’as sara j’euj e ch’as ësbassa la testa, bin ciuto e chiet. dëdnans a j’angiustissie e a j’abus dij strapotent ch’as na profito dla gent e ch’a la craso për ij sò profit privà e podèj. Cola-lì a l’é “la pas” ch’a seurt cora ch’a la vrità a l’é stërmà, përchè s’a fussa conossùa e spantià, a farìa nen còmod “a quajdun”, e lolì a-j piasria nen e as arvirìa con ëd reassion violente. A lo dis ëdcò ‘l proverbi piemontèis ëd na vòta, ch’a fà: “Chi sent e tas, tut ël mond a l’é an pas” o, “Chi a ved, sent e tas, a ten tut ël mond an pas”! A podrìa bin essje ‘l moment ch’a sia mej ëd tase, ëd sté ciuto; tutun a ven ëdcò ‘l moment che tase i lo podoma pi nen fé, ël moment ch’i l’oma da dì la vrità e da batse contra l’ingiustissia.


A l’é për lòn che Nosgnor Gesù Crist a l’é nen vnù për porté cola pas fàussa ch’a conven a coj che bin a vorìo “stess-ne an pas” a fé tùit ij sò còmod. Gesù a l’é vnuit për dì la vrità e fé oposission a j’angiustissie, nen për buté an pé na religion ch’a l’é mach n’apògg e n’agiùt për un sistema d’angiustissie! Antlora as peul comprende che dì la vrità a sìa càusa ‘d division. Cora ch’i dise la vrità e ch’i gave la mascra a dj’ipòcrita ch’a fan nen lòn ch’a l’é giust, cora ch’i dise “pan al pan e vin al vin”, cora ch’i denunsie ‘l pecà për lòn ch’a l’é dëdnans a Nosgnor e i feve conòsse le conseguense dël pecà, antlora a podrìa pì nen essje la pas antëcà… Antlora “As dividran ël pare contra ‘l fieul e ìl fieul contra ‘l pare; la mare contra la fija, e la fija contra la mare; la madòna contra soa nòra, e la nòra contra soa madòna”. A l’é finìa la pas, ma cola pas a na val nen la pen-a, a l’é na pas basà an sl’ingiustissia e l’ingiustissia a l’é nen lòn che Nosgnor Gesù Crist a veul deje n’apogg, ëd sicur.


Disoma antlora parèj: Nosgnor Gesù Crist a l’é vnùit për ëstabilì la giustissia e la vrità, la giustissia e la vrità ‘d Nosgnor Dé. Chiel a veul combate ‘l pecà ch’a l’é an nojàutri e ant la società, combatlo e butelo an deròta, vincc-lo. Lolì a fà nen piasì a coj ch’a gòdo dël pecà e dj’angiustissie e che per lòn a dan la preferensa a “la pas”! A l’é antlora che le division a son bin giuste e necessarie! A pas, cola vera, cola genita, a vnirà apress ëd lòn, quand che tut òn ch’a l’é ‘d pecà a sia dësblà e vinciù. cola pas-lì a vnirà, grassie a Nosgnor, ma apress ëd resistensa e ‘d bataje.


Lòn ch’a dis Gesù a l’é nen sèmper còmod e belfé. Soens a scandalisa, a fà seurte djë scandol, a fà ...scapé la gent! Ch’a scapa pura: a andrà nen tant da leugn e a podrà nen schivié ‘l giudissi ‘d Nosgnor ch’a-j tombrà an sla testa, s’as arpentisso nen dij sò pecà ‘d lor e ch’a arsèivo nen Gesù Crist coma sò Signor e Salvator ëd lor. Costa-sì a podrìa bin esse na religion dësconvenienta për quajdun, ma a l’é la sola ch’a l’ha mostrane Gesù Crist për nòstra salvëssa.


14 d'Aost 2016 - Duminica apress Pascòsta ch'a fà 13




Orassion. Dé tut-potent, Ti 't l'has dane Tò Fieul ùnich pr' esse për nojàutri ël sacrifissi pr' ij pecà, e 'dcò l'esempi ëd na vita ch'at pias; dane la grassia d'arsèive con arconosensa ij frut ëd soa euvra 'd redension, e 'd seguité dì për dì le pianà 'd soa vita ch'a l'é la pì santa; për Gesù Crist Tò Fieul e nòst Signor, ch'a viv e regna con Ti e con lë Spirit Sant, un sol Dé, ora e për sèmper. Amen.

Nessun commento:

Posta un commento