giovedì 30 giugno 2016

Na decision ëd conseguense eterne [Duminica 3 ëd Luj 2016]




Check this out on Chirbit

Ancheuj i lesoma un test da l’Evangeli scond Luca, l’episòdi che Gesù a manda për la prima vira ij sò dissépoj a nunsié l’Evangeli.
La mission dij stantadoi. “Ora, apress a ste còse, ël Signor a l’ha ancora stabiline d’àutri stantadoi, e a l’ha mandaje da doi a doi përchè a andèisso anans ëd chiel, an tute le sità e an tùit ij pais doa ch’a l’avìa da passé. A disìa: “La mësson a l’é granda, ma a-i na j’é pòchi ch’a sio dispòst a travajé; preghé donca ‘l Signor dla mësson, ch’a possa ‘d travajeur ant ij sò camp. Adess andé: iv mando tanme d’agnej an mes ai luv. Porteve nen d’arzan, nì la borsa da viagi o n’àutra pàira ‘d sàndole, e fermeve nen a ciaciaré për la stra. Quand ch’i intre ant la ca ‘d quajdun, comense a dì: “La pas a sìa a sta ca!” S’a-i é lì quajdun ch’a na sia degn, la pas ch’i j’àugure a l’avrà sò efet, se nò, la pas a artornrà a vojàutri. Passé nen da ca an ca: stè mach ant un sol leugh. Mangé e bèive lòn ch’av butran dëdnans. Sté nen lì a limocé quand ch’a v’ufrisso d’ospitalità, përchè coj ch’a travajo a mérito soa paga. S’i intre ant na borgià e la gent av dà ‘l bin-ëvnù, mangé tut lòn ch’av sarà presentà. E varìje ij malavi ch’a-i saran, e dije a la gent: “Ël Regn ëd Nosgnor a l’é rivà davzin ëd vojàutri”. Ma s’i intre ant na borgià e la gent a v’arsèiv nen, seurte an le stra e dije parèj: “Fin-a la póer ëd vostra borgià ch’a l’é tacasse ai nòstri pé i la sopatoma vìa. Contut i l’eve da savèj ch’ël Regn ëd Nosgnor a l’era rivà davzin ëd vojàutri [e i l’eve arfudalo]. E iv diso ch’ ël dì dël giudissi a sarà pì soportabil për Sòdoma che për cola borgià” (Luca 10:1-12).
I vorìa ch’i concentrèisso nòstra atension an sl’ùltim vers, ch’a dis: “E iv diso ch’ ël dì dël giudissi a sarà pì soportabil për Sòdoma che për cola borgià” (Luca 10:12).

La dëstrussion dle Sità ‘d Sòdoma e ‘d Gomòrra, ch’a l’é n’esempi ësclint dël giudissi ‘d Nosgnor an sla gramissia uman-a, a fà në spich ëspecial ant ël lìber dla Génesi. Ant ël test biblich d’ancheuj i vëddoma coma ch’a sia ‘dcò dovrà ant l’evangeli për mostrene na lession ëd pèis, e coma ch’a Gesù a l’aplica a sò ministeri.

A l’é nen na surprèisa ch’i sentoma dj’arson ëd Sòdoma ant ël Testament Vej fin-a anans ch’as parla ‘d lòn ch’a l’é capitaje a costa sità an Génesi 19. Pr’ esempi, Levitich 18 a comanda a Israel ëd pa nen pijé part a la sòrt ëd pecà dël sess ch’a j’ero praticà an Canaan, përché coj pecà-lì a l’avrìo possà Nosgnor a taparé vìa ij cananita da cola tèra. La condan-a dl’omosessualità (v. 22) e dl’ansest (6-18) a l’avrìa bin tòst arciamà a la ment Sòdoma, an butand an evidensa che Israel a l’avìa nen da dventé parèj ëd coj che Nosgnor a l’avrìa giudicà con na pieuva ‘d feu e ‘d sorfo ant ij dì ëd Lòt.

L’amonission ëd Nosgnor a l’era nen mach adressà a Canaan, ma ‘dcò a j’àutre nassion, ch’a l’avrìo fàit l’istessa fin ëd Sòdoma, s’a l’avèisso përseverà a fé ij sò pecà. Geremìa, pr’ esempi, a l’aplica costa amonission a Edom (49:17-18). A frapa special, contut, coma ij profeta a faso ‘d régola ‘l paragon an tra la comunità dl’Aleansa e Sòdoma e Gomòrra. Isaìa 1:10 a s'adressa ai cap d’Israel coma “ij cap ëd Sòdoma” e ai sò sitadin coma “la gent ëd Gomòrra”, përché j’Israelita a j’ero dventà fin-a pì gram che Sòdoma, e che për lòn a l’avrìa bin merità l’esili.

Combin che Sò pòpol a l’avìa dëspresialo, Nosgnor a l’é nen dësmentiasse ‘d lor ant l’esili. Al opòst, a l’ha mandaje ‘l Messìa për ancaminé Sò regn. A diferensa dij Sodomita, coj ch’a vivìo durant ël ministeri ëd Gesù an sla tèra, a l’avìo bin scotà sò apel al pentiment. La question ëd nòst test dl’evangeli a l’é donca costa: Se ‘l Messia e ij sò avertiment, lor a jë scoto, l’arzultà ch’a n’avran a sarà ‘d gran’ benedission (Luca 10:1-9). Ma s’a l’avèisso arfudà la paròla dël Crist e dij sò apòstoj, sò destin ëd lor a sarìa stàit bin pes ëd col ëd Sòdoma, përché cola paròla a l’han bin sentila da la boca midéma ‘d Gesù (vv. 10-12).

Costa amonission a val ëdcò për nojàutri ancheuj. S’i restoma ant ij nòstri pecà e i arseivoma pa nen ël Crist, is trovroma ant na condission bin pes ëd cola ‘d Sòdoma. Tuti a son donca ciamà al pentiment e fidesse an Chiel.

La prima dle 95 tesi dl’Arformator Martin Lùter a dis: “Quand che nost Signor e Magister, Gesù Crist a l’ha dit: “Pentive!”, chiel a l’ha ciamà che la vita antrega dij cristian a sia un-a ‘d pentiment”. L’aplicassion che ‘l Crist a fà dla dëstrussion ëd Sòdoma a n’arcòrda ch’i faso minca dì n’esam ëd cossiensa e ch’i viro le spale a lòn che Nosgnor a considera ‘n pecà. Costa aplicassion a n'arciama a la ment ël destin ëd coj ch’a arfudo l’Evangeli. I l’oma da pijé bin an sël sério che dëdnans a l’anunsi dl’Evangeli nostra decision a l’ha ‘d conseguense eterne.

3 'd Luj 2016 - Duminica apress Pancòsta ch'a fà set2 Re 5:1-14Salm 30Galati 6:1-16Luca 10:1-11, 16-20

Orassion - Nosgnor! Ti t l'has mostrane a osservé ij tò comandament për l'amor anvers ëd Ti e 'd nòst pròssim; acòrdane la grassia 'd tò Spirit Sant, che nojàutri i sia consacrà a Ti ëd tut nòst cheur, e an comunion fraterna d'amor ancreus; për Gesù Crist, nòst Signor, ch'a viv e regna coj Ti e con lë Spirit Sant, un sol Dé, pr' ij sécoj dij sécoj. Amen.

Nessun commento:

Posta un commento